Lermask recept

Jag gjorde en lermask idag för ansiktet. Det jag använde var:

  • 1tsk filmjölk
  • 1msk grön lera

Vanlig filmjölk utan smak användes och en grön lera från iherb som heter “european clay”. Helst ska den användas efter en varm dusch då porerna är öppnare. 30 minuter max brukar jag ha det och 1 gång/veckan.

Det går att använda en annan vätska som vatten, men jag tycker att det blir för uttorkande. Masken lämpar sig normal till fet hy.

Jag köper egen lerpulver och blandar ut det själv för att slippa lägga en massa konserveringsmedel på ansiktet (som sånna tuber lermask man köper på affären). Jag är inte så himla insatt vad det gör med huden. Men sen så räcker den där lerburken jag köpt ganska länge och man kan oftast slippa få en FÖR uttorkande mask när man blandar själv.

About luftigare

A blog about me trying to be more healthy
This entry was posted in Hudvård, Recept. Bookmark the permalink.

1 Response to Lermask recept

  1. Pingback: Lermask recept 2 | luftigare

Leave a comment