Funkar inte bra…

Det går inte så bra med att vara hälsosam. Jag firar inte jul, men ändå köps det en massa godsaker och man äter inte som man borde.

Jag gymmar ganska regelbundet men det där med kosten funkar inte. Jag tror alltid att jag kan äta fler bakelser än de dagar jag inte gymmar. Det går liksom inte att “överbelöna” sig själv…känns det som. Jag ska försöka mig på någon slags tandläkardiet. Något som jag kom på nu… Dvs att äta sånt som är lagom bra för tänderna. Skära ner på sockret måste man då …och läsken 😦 Nä får köra läsk med sugrör bara. Jag brukar bli ganska deppad av att inte äta det jag vill äta. Kanske bara borde trappa ner sakta men säkert.

Jag har t.ex lyckats med att gå över från té med socker och mjölk till enbart té 😀

About luftigare

A blog about me trying to be more healthy
This entry was posted in maten. Bookmark the permalink.

Leave a comment