Co-wash, Balsammetoden, conditioner washing

Jag har börjat med balsammetoden och tänkte att…om man inte riktigt vet vad det är så är det bara att googla 😀

Min hårtyp är en 4a och jag har inte riktigt hittat de produkter jag egentligen borde använda. Men de få som jag hittat nu har jag fastnat för. Jag hade fettigt hårbotten (pga för stark schampo med silikoner) innan och det som jag älskar nu är att använda äppelcidervinägertvätt till håret:

0,5-1dl äppelcidervinäger

1 liter vatten

1 colaflaska eller någon stor flaska

Detta sköljer jag håret med EFTER jag duschat. Man ska alltså inte skölja bort det för att vinägerlukten försvinner då håret torkat. Det kliar inte alls längre i hårbotten efter detta 🙂

About luftigare

A blog about me trying to be more healthy
This entry was posted in Hårvård, Recept and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment