Everyday Minerals inlägg nr 2

Jag har fått proverna hem och kunnat blanda till mig en färg som passar mig. Jag använder  mineralfoundationen färgerna tan och toffee som gav ett perfekt färgresultat. Men det ligger jävligt konstigt på huden. Det ser ut som att jag aldrig skrubbad huden (de gånger jag redan har “bortskrubbad hud”) och det ligger ungefär som dålig puder på.

Även om jag lägger primer eller annat primerliknande på hyn innan så blir det ungefär samma resultat.

Jag har färgen nc50 på MAC cosmetics produkter och tror jag ska fortsätta med det. Jag har använt studio fix fluid i en evighet och ska byta till puderversionen som heter “studio fix powder plus foundation”. Om en produkt är i puderform gäller det oftast att det inte har en massa tillsatser. Det är en av anledningarna som jag byter till den.

Också för det inte känns som en mask då man applicerar den (det gör fluid-versionen). Den ger också ett porminskande resultat! vilket jag ÄLSKAR. Eftersom jag har en jävla massa porer…

Bare minerals har inte riktigt min färg och är svindyr (några gram för 500 låter som att köpa knark haha)

mac-studio-fix-powder-plus-foundation-7037-85558

About luftigare

A blog about me trying to be more healthy
This entry was posted in Hudvård, Smink and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment