Everyday Minerals

Hej!

Jag har bestämt mig för att byta ut mitt smink till ett mer “hälsosammare” alternativ. Dvs mineralsmink. Jag kände att bare escentuals blev för dyrt och de flesta märken som har mineralpuder i kicks har inte riktigt min hudton (det ser inte naturligt ut). Så jag beställde hem 7 prover på mineralfoundations och en bronzer från everyday minerals hemsida (amerikansk sida). Jag betala 0,01 dollar för proverna och 3,86 dollar för frakten. Nu får jag bara vänta på att det kommer hem.

Jag ville inte beställa prover från brallis.se för att det kostar ca 9 kr för varje prov och man måste beställa för minst 50 spänn för att handla alls därifrån. Dessutom en frakt på 29-39kr…

För att använda mineralfoundation så verkar alla tipsa om att använda en “flat top brush”, alltså inte en kabuki, för kabuki är bäst till puder. Jag har ändå beställt hem en flat top brush från ebay som var billigt. Är den dålig tänkte jag i framtiden köpa en i bättre kvalité.

Skulle jag hitta en bra foundation så skulle jag beställt från everydayminerals.com istället för brallis.se för att det ändå blir billigare även om jag får vänta längre för everydayminerals.com

EDM

About luftigare

A blog about me trying to be more healthy
This entry was posted in Hudvård, Smink and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment