Hårolja recept

Hej!

Det här blir mitt första inlägg.

Jag tänkte göra en hårolja av det jag har. Jag har ett ganska torrt hår som slits lätt (genom att föna till exempel), dvs hårtypen afro :D. Jag tänkte blanda till något av de oljor jag redan har.

De oljor som jag har och som lämpar sig bäst som hårolja är mandelolja, ricinolja, jojobaolja och lavendel eterisk olja. Jag har även citrongräs eterisk olja, fast jag kommer inte använda det för att det passar fettigt hår bättre (det har inte jag :()

Jag kommer med en uppdatering när jag fixat detta. Med recept också givetis 😀

Uppdate!

resultatet som jag hällde i en 80ml flaska

Produkterna jag använde: allt från iherb.com förutom mandelolja (ktc almond oil) som är från en orientalisk livs.

Ingredienser

  • 1/5 del av flaskan ricinolja
  • 1/5 del jojobaolja
  • 3/5 del mandelolja
  • 3 droppar flytande e-vitamin
  • 7 droppar lavendel eterisk olja

Egentligen borde jag ha i mer jojobaolja för att det är bra för torrt och skadat hår.

OBS: jag har den här blandningen i topparna bara (och blandar ut de med sheasmör)

About luftigare

A blog about me trying to be more healthy
This entry was posted in Hårvård, Recept. Bookmark the permalink.

Leave a comment